Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Πρώτες Εντυπώσεις Από Το Google Drive

Το Google Drive είναι η πολύ καθυστερημένη απόπειρα της Google να σου δίνει χώρο στο ίντερνετς για να αποθηκεύεις αρχεία, όπως εδώ και πολύ καιρό κάνουν υπηρεσίες σαν το Dropbox, το box και το Skydrive της Microsoft. Εγώ χρησιμοποιώ πλέον το Dropbox για τις περισσότερες δουλειές μου (μόνο πολύ μεγάλα ή παλιά αρχεία αποθηκεύω πια σε τοπικούς δίσκους) και, καθώς χρησιμοποιώ επίσης ένα σωρό υπηρεσίες της Google, ετούτο το νέο πράγμα μπορεί και να μου φανεί χρήσιμο. Εγκατέστησα το Google Drive σε ένα Mac, το λοιπόν, και αυτές είναι οι πρώτες μου εντυπώσεις:

- Ως υπηρεσία αντικαθιστά το Google Docs -τα πρώτα αρχεία που θα βρεις μέσα είναι όλα τα ξεχασμένα docs που έφτιαξες ποτέ εκεί. Σου επιτρέπει, όμως, να το κατεβάσεις και στο Windows PC, το Mac, τo Android κινητό ή ταμπλέτα ή (όπου να ‘ναι) το iOS κινητό ή ταμπλέτα για να βλέπεις τα αυτο-συγχρονιζόμενα αρχεία και σε ένα folder για να τα διαχειρίζεσαι όπως οποιοδήποτε άλλο αρχείο. Ό,τι κάνει και το Dropbox δηλαδή.

- Μπορείς να διαχειριστείς τα αρχεία που έχεις μέσα στον browser (προφανώς τα Google Docs -αλλά και τα άλλα, με διάφορα «apps»), πράγμα που δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ.

- Ο συγχρονισμός είναι λίγο αργός. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι είναι η πρώτη φορά (από την άλλη, δεν έχω και τίποτα μεγάλο μέσα για να συγχρονίσει -και ναι, συνειδητοποιώ πως όλη αυτή η φράση, συμπεριλαμβανομένης της παρένθεσης, μοιάζει με σεξουαλικό υπονοούμενο), αλλά αργεί, και βγάζει και κάμποσα «unsyncable files» που δεν ξέρω τι είναι. Στη συνέχεια έχεις το folder «Google Drive» στο Finder, και μπορείς να του ρίξεις μέσα ό,τι θες, φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο, οτιδήποτε. . Συχρονίζεται αυτόματα με όλες τις υπόλοιπες συσκευές σου. Για να το κάνω πιο λιανά, αν δεν χρησιμοποιείς τέτοιου είδους υπηρεσίες και δεν ξέρεις πως λειτουργούν: Φαντάσου να μπορείς να ανοίξεις το «my documents» ή όπως λένε το folderάκι στον υπολογιστή σου όπου κρατάς τα αρχεία που χρησιμοποιείς πιο συχνά, σε οποιονδήποτε υπολογιστή και σε οποιαδήποτε φορητή συσκευή, και να βλέπεις μέσα τα ίδια αρχεία, στην κατάσταση που τα έχεις αφήσει την τελευταία φορά που τα πείραξες. Πολύ χρήσιμο.

- Η Google σου δίνει 5GB χώρο δωρεάν, που δεν είναι πολύ, αλλά δεν είναι και λίγο. Στο Dropbox έχω 6,5GB μετά από όλες τις προσφορές και τις αναβαθμίσεις, και το έχω γεμίσει στο 80%, αλλά κοίτα: Εγώ πληρώνω το Google με 20 δολάρια κάθε χρόνο για να έχω 80Gb χώρο, τον οποίο χρειάζομαι στο Gmail, καταλαβαίνεις (αυτό, παρεμπιπτόντως είναι ένα πρόγραμμα που έχει λήξει και σε λίγους μήνες θα κληθώ μάλλον να πληρώσω, αν τα υπολογίζω σωστά, τα τριπλάσια για το πλησιέστερο ισχύον πρόγραμμα).  Το Google Drive εκμεταλλεύεται αυτό το χώρο (παρεμπιπτόντως και το Picasa χρησιμοποιεί αυτό το χώρο, αλλά δε χρησιμοποιώ το Picasa), οπότε αυτή τη στιγμή έχω το ιλιγγιώδες ποσό των 85Gb στο cloud για να τα γεμίσω με ό,τι θέλω. Και πιθανότατα, αν λειτουργεί καλά και δεν διαπιστώσω άλλα προβλήματα, θα το κάνω.

Και έτσι η Google κερδίζει άλλο ένα κομμάτι του εαυτού μου.

- Παρεμπιπτόντως, με αφορμή την κυκλοφορία του Drive η Google αύξησε και τη χωρητικότητα του Gmail -τώρα χωράει 10Gb από τα email σου.  



from θοδωρής γεωργακόπουλος http://www.georgakopoulos.org